diumenge, 5 d’octubre del 2014

La Demanda Agregada i la Autopista de München a Ausburg

Els economistes alemanys es queixen sempre molt que l'economia alemanya inverteix a l'exterior  i no al propi país. És a dir, tenen dèficit en inversión interior que mina la productivitat a llarg termini i redueix el potencial de creixement de l'economia.

Aquesta és una de les idees de fons que mena el pensament econòmic alemany i a la que se li ha creuat les autopistes . Hi ha un fort debat sobre l'aplicació de peatges per finançar la inversión a les autopistes alemanyes - que per cert estan força malmeses -....Aquest recurs sembla força impopular i té pinta que el Ministre de Transport ( Alex Dobrin de la CDU de Bayern) quedarà enfangat.

Us passo la inversió en infraestructures ( és un gràfic que agradarà molt al Quim):




Malgrat tot, la Gran Coalició s'ha posat en marxa - prepara un projecte de llei -. El Schäuble ha creat un comissió per estudiar la privatització de les autopistes mentre que Sigmar Gabriel  ha creat un grup de treball liderat per l'economista Marcel Fratzer ( el que va sortir diumenge passat al El País) i on participen entre d'altres del CEO del Deutsche Bank, Jürgen Fitschen.
 
La proposta és crear un FONS d'uns 7.000 milions d'euros per invertir en infraestructures. En aquest fons hi participarien les asseguradores i bancs alemanys que de pas treuren un rendiment assegurat major que el dels bons de l'estat ....Amb aquest sistema no s'apujaria impostos ni es posaria en qüestió l'equilibri del pressupost alemany (Schäuble content!), així els bancs i asseguradores millorarien el compte de resultats - a compte de l'erari públic -.
 
La discussió ara és el model de gestió de tot plegat ja que el sistema de concessions publiques a empreses s'ha demostrat que encareix l'execució de l'obra. El Tribunal de Comptes ha comptabilitzat una desviació de 1.900 milions d'euros en la construcción de l'autopista de München a Ausburg i ha qualificat l'obra de ANTI ECONÒMICA ( unwirtschaftlich ). El sistema de peatge tampoc el veuen amb bons ulls ja que es paguen sobrepreus ja que ningú coneix el tràfic de vehícles els pròxim 30 anys.
 
Aquest és el debat que està ara sobre la taula. Una cosa està clara  NO ELS AGRADA DESPILFARRAR ELS DINERS ( es posen com una moto ) i que el sistema resultant serà més o menys transparent.
 
NOTA: Der Spiegel pública aquesta setmana una article de tres pàgines sobre com els fons europeus es gasten a Andalusia. Bàsicament el Banc Europeu d'Inversions s'ha fumat 6.200 milions d'euros en infraestructures - per exemple un pont a Cadiz que no va enlloc - o bé 2.300 milions en formació ( inexistent ). En total s'han fumat 14.000.000.000 d'euros a Andalusia entre 2007 i 2013 en ajuda estructural.
 
El títol de l'article és el següent: cap altra regió a europea rep tants diners com Andalusia. Això ha impulsat la corrupció
 
DESPRÉS DIREU QUE NO TENEN RAÓ......
 
 
Keine spanische Region bekommt so viel EU-Geld wie Andalusien. Das hat die Korruption in Schwung gebracht. http://t.co/LhFVmwa9F1

1 comentari: